1 Mart 2012 Perşembe

İnci Aksoy'a göre ülkemizde sanata verilen değer ne durumda?



Biliyorsunuz ki Ekav Vakfı'nın kurucusu hepimizin yakından tanıdığı İnci Aksoy. İnci Hanım'ın sanata düşkünlüğü herkes tarafından bilinir. Geçenlerde yakalamışken merak ettiğim bir konuyu sordum. Hani son dönem, hükümetimizden dolayı sanata ve sanatçıya verilen değerin, halkın ilgisinin gerilediği ile ilgili söylemler var ya, işte onlara istinaden;
Sizce halkımızın sanata bakış açısında ve ilgisinde yıllar geçtikçe ilerleme mi var gerileme mi ? 
Son 5 yıldır büyük kurumların sanata verdiği destekle açılan müzeler ve sergiler, bienallerle sanatta ciddi bir gelişme var. Sanatın daha da önem kazanacağını düşünüyorum. Geçtiğimiz günlerde New York Times’ta yer alan yazıda da İstanbul’un sanatta patlama yaşadığını yazıyordu... 
(bu röportajın  devamını dergide okuyacaksınız)
 
Bazen gözümüzün önünde olan şeyleri görmeyiz, göremeyiz. Ben de görmeme ya da duymama ihtimalinizi düşünerek sizi EKAV / Eğitim Kültür ve Araştırma Vakfı'ndan haberdar etmek istiyorum. Eğitime kültüre ve sanata destek vermek amacıyla 23 Kasım 1991 yılında kurulan EKAV,  sanat yaratısını toplumun her kesimine ulaştırmak, geleceğin genç sanatçılarına sanat eğitim bursları sağlamak, Türk kültür ve sanatının büyük geleceğine inanarak, toplumları sanat yoluyla bilinçlendirmeyi amaçlıyor.
Vakfa ait galeride, Türk resminin usta ve genç sanatçılarının yapıtlarından oluşan solo ve karma sergiler, kişisel gelişim seminerleri, imza günleri, atölye çalışmaları, müzik dinletileri gibi pek çok etkinler düzenliyorlar.
Ekavart.tv ise, 2008 yılında ‘’sanatla randevunuz var ‘’sloganı ile Türkiye’nin ilk online sanat televizyonu olarak yayın hayatına girdi. Sanata dair her şey, yurtiçi-yurtdışı sergiler, sanatçılarla özel röportajlar, müzeler, sanat haberleri gibi sanatsal etkinliklere bir tıkla ulaşabiliyorsunuz. Buyrun buradan bakabilirsiniz. http://www.ekavart.tv/
 .

1 yorum: