29 Kasım 2011 Salı

Obezite ameliyatıyla gelen bloggerlık serüveni

Senem Çabuk İki blog sahibi. Biri obeziteyle ilgi ona buradan bakabilirsiniz. Diğeri de yemek blogu. Ona da buradan bakabilirsiniz.. Senem'in blog macerasının enteresan bir başlangıcı var; obezite ameliyatı... 
Dilerseniz hikayeyi kendi ağzından dinleyelim...


Nereden çıktı blog yazma fikri ve ne zamandan beri bloggersınız?
Öncelikle ben obezite ameliyatı olduğum için ilk önce bununla ilgili bir blog kurdum. 1 sene oldu blog kuralı. Ameliyatla ilgili cerrahların kendi sitelerinle bu ameliyatlar yazıyordu ama çok tıbbi anlatımlıydı. Bana yaşamış bu ameliyatı olmuş gün gün ne yapmış uzun süre etkileri nasılmış cisnsinden sorular soracağım bir site bulamadığım için kendim yapmaya karar verdim.
Yemek blogumuda bu blogumdan çok kısa süre sonra açtım Mart 21'de o da 1 sene olacak. Onu da içimdeki yemek yapma aşkı her zaman vardı, hayalim şef olmaktı ama olmadı. Reyhanlaherşey blogunda gördüğüm bir yazı sayesinde başladı yemek blogu. Sütlaç tarifi istiyordu ben de o gün yapıp ölçüp yazmıştım. Sonra da neden yemek blogu açmıyorum deyip başladım.
Bloggerlıktan para kazanıyor musunuz?
Bu işten para kazanmıyorum. Hatta şu an hiçbir şeyden para kazanmıyorum:( Bu işten para kazanılabiliyor mu onu da hiç bilmiyorum. Çünkü kimse söylemiyor.( Reyhanla herşey hariç )
Sizce bloggerlık ike hayat idame ettirilebilir mi?
Şu an ettiremem diye düşünüyorum ama çok güzel ettirenler var.
Diğer bloggerlar ile ve takipçilerinizle arkadaşlık kuruyor musunuz?
Hem de nasıl arkadaşız. Zaman zaman arıyoruz birbirimizi. Dışarıda görüştüklerimiz var. Birinin sıkıntısı olsa kendi adıma telefonunu isteyip arıyorum da. Şimdilik güzel ilişkiler içerisindeyiz.
Bloggerlar birbirine destek mi köstek mi sizce?
Hepsi değil tabiiki ama bu işi sponsorlu yapanların bir çoğu istemiyor senin birşey yapmanı. Sahte mail adresleriyle beni uyaran da oldu. Ya da arkadaşlarıma danıştığımda ''Aman şu bloga dikkat et onun sponsoruna dokunma tepki alırsın '' diye uyarıldığımı bilirim. Bir de bazı bloggerlar sponsorlarını uyararak etkinliklerden sizi mahrum ettirebiliyor. Özellikle PR şirketleri ile bloggerlar inanılmaz arkadaşlık kurmuşlar. Bunun avantajlarını çok güzel yaşıyorlar. En basiti bir marka yarışma açıyor senin haberin bile olmuyor. Her sene belli gruplar dönüşümlü katılıyorlar... Bunlar şehir efsanesi değil gerçek!


2 yorum:

  1. Senemcim ne güzel ifade etmişsin anlatılması gerekeni.Evet bizimki sütlaç kardeşliği:)Blogger olarak iyi bir yere geleceğine çok eminim, sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. İnşallah canım. ben manevi olarak obezite blogumda iyi yerlere geldiğime inanıyorum. Türkiyenin heryerinden bana mesaj atıp Allah senden razı olsun diyorlar. Para ile ölçülemez bu mutluluk .O benim göz bebeğim öncelikle insan hayatı ile ilgili birey. herkes yemek yapıyor herkes de ben iyi ahçıyım diyor. İyi olan kazansın. Gerçektende bu sütlaç çok su kaldırır.İyiki seni tanıdım.Ben neyi merak ediyorum biliyormusun. Fısır fısır konuşulan bu konuları neden aleni konuşamıyorlar ?

    YanıtlaSil