28 Kasım 2011 Pazartesi

Yasemin'in yolunda neler gerek?


Yasemin Topoğlu eski bir gazeteci, şimdilerde çeşitli dergilere freelance editörlük yapıyor. Yasemin Yolunda Gerek isimli blogunda; mesleği gereği veya şahsi isteğiyle; gezdiği yerleri, gördüklerini, duyduklarını, tattıklarını, beğendikleri veya beğenmediklerini, seyrettiklerini, okuduklarını kısacası kendi hayatının özetini bulabilirsiniz. Bir gazetecinin gözünden dünyada olup bitenleri izlemek etmek isterseniz mutlaka takibe alın... http://yaseminyolundagerek.blogspot.com/


Yasemin Topoğlu'nun blog ve bloggerlık hayatına kısaca bir göz atalım isterseniz...

Ne zamandan beri bloggersın?
Açıkçası yıllanmış bir bloggerım demeyi çok isterdim ama bu dünyada daha çok yeniyim. Ağustos ayından beri ben de kendimi artık bir blogger ve blog yazarı olarak lanse ediyorum.
Gerçek mesleğin ne? Nereden para kazanıyorsun yani...
Asıl mesleğim gazetecilik, 16 yılı geride bıraktım. Şu an freelance olarak all decor dergisine çalışıyorum ve Shine of the Fashion dergisinin editörlüğünü yapıyorum.
Blogunun sana ne gibi faydaları oluyor?
Öncelikle yazmak istediklerim konusunda bana sınır getirmiyor. Çünkü bloğum moda, seyahat, kültür-sanat ya da yeme-içme gibi tek bir alan üzerine kurulu değil. Ayrıca bloğumda yer alan yazılar test edip onaylanmıştır. Yani ne okumadığım bir kitabı, ya da kullanmadığım bir makyaj ürününü yazmıyorum.  Blog yazmak ne kadar vaktini alıyor? Hergün post girer misin?
Konusuna göre değişiyor. Bazen gündemi meşgul eden bir konu üzerine yazıyorsam bu köşe yazısı niteliğinde oluyor ve uzun sürüyor ama yazı bir ürün üzerineyse deneyimlerim üzerine düşüncelerimi yazmam yeterli oluyor ki bu da fazla bir zamanımı almıyor. Her gün post girme konusuna gelince; bazı günler 3 post girişi yaptığım gibi bazı günler hiç giriş yapmadığım da oluyor.
Blog yazmaya başladıktan sonra blogger ya da takipçi arkadaşların oldu mu?
Çok ilginç ama evet arkadaşlarım oldu. Çünkü bazı ortamlarda bir araya geliyorsunuz ve birbirinizin neler yaptığını merak ediyorsunuz.
Sosyal medyanın gücüne inanıyor musun? Ne düşünüyorsun bu konuda?
Bu güç artık inanmanın ötesinde. Sosyal medya denen bir varoluş var artık ki ‘Arap Baharı’ bunun en önemli kanıtı.
Blog ödülleri yarışmalarına katılıyor musun?
Katılmıyorum, çünkü hem bloğum hem de bir blogger olarak çok yeniyiz. Ancak her iki anlamda da gelişme kaydettiğimde bu yarışmalara katılmayı mutlaka düşünüyorum.
Hangi blogları takip ediyorsun?
Daha önce de dediğim gibi tek bir alana bağlı kalmadığım için farklı bloglara zaman zaman neler yapılmış diye baktığım oluyor. Ama tabii ki arkadaşlarımın bloglarını her zaman takipteyim. 


.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder