27 Kasım 2011 Pazar

Bloggerların acımasız dünyası!


Biliyorsunuz ben bloglarla besleniyorum ve dolayısıyla bloggerlar ile de yakın temastayım. Onları ilgilendiren her konu ile yakınen ilgiliyim bir de. Uzun zamandır birşey gözlemliyorum. Biliyorsunuz bloggerlar, reklam ve PR ajanslarıyla ortaklaşa çalışıyorlar. Ajanslar tarafından eventlere davet ediliyorlar ve karşılığında bloglarında bu eventleri anlatıyorlar. Dolayısıyla markalar için yeni bir reklam mecrası oluşturuyorlar. Ancak bloggerlar kendi aralarında bazen gereksiz "ego" yarışına giriyorlar. Hırslarının kurbanı oluyorlar sanıyorum. Bazı bloggerlar reklam ve PR ajanslarını arayarak "filanca bloggerı neden bu eventlere çağırıyorsunuz onun bu konuyla ilgisi yok" gibi baskı uyguluyorlar. Bu baskılar sonucu da o bloggerlara davetiye gitmiyor. Davetli listesinden çıkarılanlar; bloggerlığa yeni başlamış, belki çok takipçisi olmayan ama olması için çabalayan, fırsat verilmesi gereken, önünün açılması ve desteklenmesi gereken bloggerlar. Ancak onlar neden artık davet edilmediklerini, hem de kimlerin, hangi bloggerların yüzünden bu duruma düştüklerini biliyorlar. Ne garip durumlar. Neredeyse birbirinin kuyusunu kazma noktasına gelenleri, biribirinden nefret edenleri bile duyuyorum, dinliyorum. Hiçbir şeyin uzaktan göründüğü gibi olmadığı bir kez daha onaylandı. Uzaktan naif, çocuksu ve eğlenceli görünen blogger dünyası, içine girince acımasız ve yaralayıcı yüzünü gösterdi...

.

2 yorum:

  1. Bu yazı için size içtenlikle teşekkür etmek isterim.Söylediklerinizin hepsini ben de biliyorum, hepsi doğru.Ama anlamadığım şu "Bazı bloggerlar reklam ve PR ajanslarını arayarak "filanca bloggerı neden bu eventlere çağırıyorsunuz onun bu konuyla ilgisi yok" gibi baskı uyguluyorlar. Bu baskılar sonucu da o bloggerlara davetiye gitmiyor." yazmışsınız ya neden PR ajansları buna müsaade ediyor..Keşke biri çıkıp da şuraya yazsa!Blogger olarak daha neler göreceğiz bilemiyorum ama, gördüklerim de göreceklerimin habercisi gibi..

    YanıtlaSil
  2. Reyhancım iki gün önce bu konuları seninle konuşuyorduk ve banada aynı şeyleri yapmaya çalışıyorlar demiştim.Tamda bizlerinde rahatsız olduğu konuya deyinmiş arkadaş.Bu PR ajansları birazda kendi kuyularını kazıyorlar aslında.Körler sağırlar birbirini ağırlar olmuşlar nereye kadar bu şekil gider hiç bilmiyorum.İsimsiz mail atıp sen neden benim sponsorumu adına yazarak tarif yzadın diye mail alıyorum. Bakıyorsun kim olduğu belli deyil. Bazı etkinlik daveti alıp birkaç kişi ile konuşunca sanırım birilerin kulağına gidiyor ve etkinlik iptal oldu deniyor. Daha düne kadar ben bunların bir anlamı olduğunu anlamamıştım.Ama artık farkındayım neler döndüğünün.Hayırlısı olsun.

    YanıtlaSil