6 Mart 2012 Salı

İyi ve kötü blogger var mıdır?

Geçtiğimiz günlerde Erol Köse bir Twit attı. Eline makine alan herkes fotoğrafçı oluyor, blog açan herkes de yazar oluyor.. gibi birşeyler yazdı. Ona katılanlar da oldu katılmayanlar da. Ben ise katılmayan taraftayım. Evet eli makine tutan herkesin fotoğraf çemeye hakkı, kalem tutan herkesin yazar olmaya hakkı ve dileyen herkesin de blog açmaya hakkı var elbetteki. Demokratik ve özgürlükçü bir toplumda yaşıyoruz... Bu konunun peşinden gelecek olan soru da benim için şudur; iyi bloggerlar olduğu gibi kötü bloggerlar da var mıdır? Yani kime göre iyi ve kime göre kötü bu işler? İşte bu sorular kafamda dönüp dururken sevgili blogger arkadaşlarımın da bu konudaki fikrini almak istedim...
Efegeozden'in 17 yaşındaki blogger'ı Efe Özden bu konudaki sorularıma tüm samimiyetiyle cevap verdi...
(Efe'nin bloguna buradan http://ventdelamode.blogspot.com/ bakabilirsiniz...)


Efe sence herkes blog açabilir mi? Ya da açsın mı?
Tabikide! İnsanlar ilgi alanlarına göre blog açabiliriler. Neden olmasın. Bence açmalılar. Diğer insanların bilgilenmeleri için bu gerekli. İnsanların kendilerini ifade etmeleri için bloglar harika bir kanal, bir araç. Belki bloğunuz sayesinde keşfedilirsiniz ve istemediğiniz işi yapmaktan kurtulursunuz. Hayatın size ne getireceği hiç belli olmaz. Bence insanlar ilgi alanları ile ilgili blog açmalılar.

İyi blogger ve kötü blogger var mıdır? Bu sence neye göre belirlenir?
Bence var. Yazmak herkesce kolay olabilir. Ama değil ne yazık ki. İyi blogger niceligi okuyucuyu sıkmadan, rahatsız etmeyecek şekilde, okuduğundan zevk vererek yazan bence iyi blog yazarıdır. Ama bunun yanında özgün ve orjinal olmalı. Güncel bilgiyi takip edip, bunu entellektüel boyuta harmanlayarak sahip olduğu bloğu kısa zaman dilimlerinde yenilemeli diye düşünüyorum. Kopyala yapıştır yaparak ya da başkalarının emek vererek hazırladığı postları çalarak yahut değiştirerek bu iş yapılamaz. Böylece iyi ve kötü blogger kavramları ortaya çıkıyor. Başkaları ne düşünür bilemem. Ama benim fikrim bu.


Sence sen iyi bir blogger mısın? Neden?
İyi bir blogger olmadığımı düşünüyorum. Ama bu konuda büyük bir yol katettiğime inanıyorum.. Gündemi gerisinden takip ettiğim aşikar. Ama entellektüel tavrımdan ödün vermiyorum tabiki de. Bloğumu okuyan bir çok blogger arkadaşım yazılarımı okurken çok eğlendiklerini, zevk aldıklarını söylüyorlar. Doğru yolda olduğuma dair bir ışık bu galiba ! :)

En favori ilk 3 blogun hangileri? Neden?
Favori bloggerlarım ayrıca blog idollerim de! Bunlardan bir tanesi Elif Uysal. Hayallerinin peşinden koşması, kararlılığı ve mükemmel kişiliği ile Elif favori bloggerım benim. Bir diğeri ise Eda Demirel Suner. Bana verdiği destek ise göz ardı edilemez. Eda olmasaydı bu blogun olacağını sanmıyorum. Bana verdiği öğütler, tavsiyeler her şeyi ile Eda sanki yıllardır kayıp ablammış gibi. 3. isim ise düşündüğüm zaman bulamıyorum ne yazık ki...


.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder