29 Temmuz 2011 Cuma

TASTAMAM ANTAKYA LEZZETLERİ TATMAK İSTER MİSİNİZ?


Bugün ayaklarım beni Beyoğlu'nda bir lezzet durağına götürdü. İsmi Antiochia... 
Antakya mutfağından tastamam kuralına göre yapılmış nefis lezzetler tattım, üstelik sahibi Süleyman Gülüm'ün neşeli sohbeti de masama eşlik etti. 4 saat kadar devam eden yeme, içme ve sohbet ziyafetinde bakin ne bilgiler edindim; 

*Süleyman Gülüm Antakyalı. Babasının kurduğu sabun şirketini (www.historysoap.com) ailesi ile beraber büyütmüş, marka yapmış ve bugünlere getirmiş.
                                                           
                                                              SÜLEYMAN GÜLÜM

*History sabunlarının şu an sadece havaalanlarında, Kapalıçarşı'da ve yurtdışındaki bazı butik mağazalarda satışı var. Ayrıca organizasyon ve promosyon çalısmalarında da proje bazlı özel üretim yapıyorlar.



*4 yıl önce kurdukları Antiochia (Roma zamanında Antakya demek) ile, Antakya kültürünü tanıtmak ve Antakyalılari kalkındırmayı hedef edinmişler. Bu nedenle mutfakta kullanılan tüm malzemeler Antakya'dan geliyor. Ayrıca aşağıda gördüğünüz zeytinyağı ve zeytin gibi Antakya'dan gelmiş ürünleri de giderken satın alabiliyorsunuz.



*Süleyman Gülüm basında olmaktan pek hoşlanmıyor ama ablası Jale Balcı'ya yayınladığı yemek kitabından daha aşina olabilirsiniz. İşte o kitaptaki yemeklerin bazılarını ve başka bilmediğiniz yöresel lezzetleri tatmak için rotanızı Antiochia'ya çevirmeniz yeterli.
 




Ben ne mi yedim?
Abagannuç,
Antakya'dan gelmiş özel soslu kırma yeşil zeytin,
Humus,
Yoğurtlu patlıcan,
Cevizli, domatesli roka salatası
Valla ne yorum yapsam az. Harikuladeydiler!


 Sahi bir de çayın yanına tatlı ikram etti Süleyman Bey, dondurmayla çeşitlendirilmiş ceviz ve patlıcan tatlısı:) mamma mia!







 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder