1 Aralık 2011 Perşembe

İrem Erdilek ile sabah keyfi...

Sizi Slingomom ve Teknolojik anne bloglarının bloggerı İrem Erdilek ile tanıştırmak istiyorum... Gerçi blog takip eden ve sosyal medyada aktif olan birçok kişi İrem'i çok iyi tanıyor. Tam bir sosyal medya canavarı o:) Tanımayanlar için;
Slingomom bir aile blogu. Genelde anne-çocuk konulu yazılar ve paylaşımlar var içinde. Teknolojikanne ise adı üstünde teknolojik ürünler, yeni teknolojik gelişmeler gibi teknoloji hakkında bir çok bilgi edinebileceğiniz bir blog. Teknolojiyi bir kadının gözünden takip ediyor olmak, bence blogu diğer teknoloji bloglarından ayıran en temel özellik. Malum kadınlar teknolojiye uzaktır... Bu konuda ezber bozmuş bir blogger olan İrem Erdilek, benim bloglarla ilgili tüm sorularıma samimiyetle cevap verdi. Sabah kahvenizi alın ve arkanıza yaslanıp keyifle okuyun:)


SlingoMOM ve Teknolojikanne bloglarını hazırlıyorsun. Herkes bir blogla baş edemezken ikisine birden yetişmek zor olmuyor mu?
Nadir de olsa zorlandığım oluyor ancak genelde bir düzen tutturduğum için sıkıntı yaşamıyorum. Konular farklı. Slingomom'a yazarken elbette daha fazla zamana ihtiyacım oluyor. Ben görsele önem veren bir kadınım, bu yüzden sadece içerik olarak değil kullandığım grafikler ve fotoğraflar açısından da detaycıyım. Teknolojikanne konusu belli, içerik sıkıntısı zaten yok. Üstelik teknolojik haberler vermek çok keyifli. 
Bloggerlıkla mı geçiniyorsun? Para kazandığın bir işin mi var yoksa?
Bloggerlıkla geçinmiyorum ama neden olmasın. Ben aynı tempoda ve düzende bloglarımla devam edersem getirileri eminim git gide katlanacaktır. Sanırım Türkiye için henüz erken ama çok uzun sürmeyecektir. Markalar ve reklam verenler blogların önemini fark etmeye başladı artık. 
Ben Türkiye'nin ilk ve tek bebek taşıma markası olan Slingo'nun yaratıcısıyım. Esas işim açıkçası Slingo. Zaten slingomom da oradan çıktı. 
Teknoloji ve annelik… İkisi biribirinden çok uzak konular ama senin bloglarının konuları aynı zamanda:) Nasıl oldu bu?
Ben oldum olası teknolojiyi iyi kullanan bir kadındım. Babam beni öyle yetiştirdi daha doğrusu. Kendi işini kendi görebilen, modemi değiştiren, eve alınan herhangi bir aleti tek başına kurup çalıştırabilen biriyimdir. O yüzden internete ve teknolojiye yakın olmam doğal süreç. 
Ne zamandan beri bloggersın ve blog yazma fikri nereden çıktı?
Slingomom yukarıda da bahsettiğim gibi Slingo markasının ardından çıktı ortaya. Slingo'lu hayatımızı anlatan bir blog olarak açtım bundan 1.5 sene önce. Adı 'Slingo Hikayeleri' idi. Ardından konular genişledi, okuyuculardan gelen istekler doğrultusunda da blog biraz yön değiştirdi ve anne-çocuk kategorisinde bir blog oldu. Adını da Slingomom olarak değiştirdim bu yüzden. 
Teknolojik Anne henüz 1 sene bile olmadı açılalı. O henüz yolun başında ama çok ilerleyeceğine eminim.
Bloggerlığın en büyük zorluğu nedir?
Dinamizmi kaybetmemek. Belli bir okuyucu kitleniz varsa onları ilgisini hep üzerinizde tutmanız gerekiyor bu da düzenli olarak mümkünse hergün yazmak anlamına geliyor. Hastalık bile olsa yazı yazmam gerekiyor diye düşünüyorum çünkü hergün bu sayfaları açıp 'acaba ne yazmış' diyen bir sürü takipçi var.
Bloggerlar arasındaki yarış bazen yıkıcı hale gelebiliyor. Ne düşünüyorsun?
Malesef öyle. Ben uzak durmaya çalışıyorum. Zaten yarıştığım başkaları değil kendimim. Her gün daha iyi yazmak için uğraşıyorum. Popülarite genel-geçer kavramlar. Önemli olan prensipli ve dürüst olmak. 
Bloguna yazarken nerelerden ve nelerden besleniyorsun?
Slingomom için konu bulmak da çok kolay. Evde 3 yaşında bir erkek çocuk var. Her an her dakika bir olay var, yazacak bir hikaye çıkıyor. Üstelik sadece kendi tecrübelerimi de paylaşmıyorum. Gördüğüm, seyrettiğim, okuduğum, duyduğum faydalı bilgileri de paylaşmayı çok seviyorum. 
Bloglarınla ilgili hedeflerin ne?
Mümkün olduğunca daha fazla okuyucu kitlesine ulaşmak. 
Sosyal medyanın gücüne inanıyor musun?
Evet hem de nasıl. Twitter ve Facebok üzerinden iletişime geçip daha sonra biraraya gelip bir sürü ortak noktamız olduğunu fark ettiğim arkadaşlarım var artık hayatımda. 
Hayatınla ilgili en uzak hedefin nedir?
Yurt dışında yaşamak. Hep aklımın bir köşesinde var ama uzak durmaya çalışıyorum bu fikirden şimdilik. 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder