23 Aralık 2011 Cuma

Harun sen ne yaptın bana?

Geçtiğimiz akşam eve gitmeden uğradığım Nişantaşı "Mahalle"de bir sürprizle karşılaştım. O minicik, sımsıcak mekanı sesiyle daha da ısıtan ve ruhumuzu, müziği ve sesiyle besleyen bir kontrtenor Nuri Harun Ateş. Tasarımcı Ezra Çetin daha önce kendisinden çok bahsetmişti ama bana kısmet olmamıştı dinlemek. O akşam sahneye çıkacağını duyunca hemen Ezra'ya Twitter'dan haber verdim. Yarım saat sonra Ezra Çetin, Oben Budak, Esra Zarakol, Alexander Kokoskeriya ve Onur Yılmaz da kapıdan girince, mahalle bu neşeli masayla ve nefis müziklerle hepten şenlendi...


Harun programına birkaç arya ile başladı. Nefes almadan dinledik, tüyler diken diken oldu... Sonra aldı bizi geçmişe götürdü...Onno Tunç, Murathan Mungan, Yıldırım Türker'i hatırlattı. Gözlerimiz doldu. Sonra da neredeyse göbek atacak kıvama getiren hareketli bir performansla bitirdi programını. Performansından aklımda kalan ve hala kulaklarımda gezinen şarkı ise "Bang Bang"in yerli coverı oldu.
Dan dan nedir bu ses
Dan dan imdat nefes
Dan dan herşey bitti
Dan dan hem vurdu hem gittiiiiiii....
Harun'un kim olduğunu merak ediyorsanız aşağıda size kim olduğunu yazdım. Nasıl bir sesi olduğunu merak ediyorsanız da buraya tıklayın... Ama sahne performansını izlemek için Mahalle'ye gelmeniz gerekecek.. Bence Harun'u en az 1 kez mutlaka canlı dinleyin... Beni öyle etkiledi ki; o gece rüyamda aryalar eşliğinde bulutların arasında gezindim durdum... Harun bana ne yaptıysan ondan bir kere daha istiyorum:))

Harun kimdir?
NURİ HARUN ATEŞ / KONTRTENOR
Profesyonel sanat hayatı 2002 yılında Mustafa-Övül Avkıran 5. Sokak Tiyatrosu’na dahil olmasıyla başladı.
2003 yılında “Neos Cosmos” adlı oyunda şarkıcı oyuncu olarak yer alıp, International Zurich Theater Spektakel 2003 performans ödülüne layık görüldü.
International Zurich Theater Spektakel sponsorlarından aldığı bursla 2004-2005 eğitim-öğretim yılını İsviçre Schola Cantourum Basiliensis eski müzik okulunda tamamladı.
2005-2008 yılları arasında İstanbul Devlet Konservatuarında Prof. Dr. Güzin Gürel ile çalı!tı.
2004-2009 yılları arasında 5. Sokak Tiyatrosu’yla yaptığı 2. müzikli oyunu olan “Aşhura” ile Hollanda, Almanya, İsveç, İtalya, Danimarka, Belçika, İsviçre, Fransa'nın başlıca müzik ve tiyatro festivallerinde performans sergiledi. “Aşhura” halen devam etmektedir.
2007 Danimarka Kopenag Hotel Proforma Tiyatrosu’nun son projesi “The Sand Child” filminde şarkıcı oyuncu olarak yer aldı.
2007 Siemens Opera Yarışması jüri özel ödülüne layık görüldü.
2008 yılında Stockholm Pride Festivali'nde, Riksteatern och Pusterviksteatern organizasyonunda sahne aldı. Aynı zamanda organizasyonun diğer ayaklarında da konserleri devam ediyor.
2009 Ağustos ayında dünya prömiyerini Danimarka'da yapan “Glorious Death” isimli müzikal ile birlikte İsveç, Norveç, İngiltere turneleri yaptı. Oyun halen devam etmektedir.
2009 Rotterdam Opera Günleri'nde dünya prömiyerini yapan “Dar-ül Love” isimli tek kişilik yeni opera da aralık ayında Garajistanbul'da sahne aldı. Oyun halen devam etmektedir.
2010 İstanbul Tiyatro Festivalin’de “Cadaques” isimli oyunda şarkıcı-oyuncu olarak rol aldı
2010 Freiburg Devlet Tiyatrosu Garajistanbul ortak yapımı “Kabinet” adlı oyunda şarkıcı oyuncu olarak rol aldı oyun halen devam etmektedir.
2010 İskoçya Tiyatro Festivali’nde “Glorious Death” isimli müzikal ile sahne aldı.
2010 Bodrum 1. Stratonikeia Barok Müzik Festivali’nde Karya Barok Topluluğu’nda sahne aldı.
2011 IETM (International Network for Contemporary Performing Arts) Stockholm Organizasyonu’nda “Glorious Death” isimli müzikal ile sahne aldı.
2011 yılında “Kafası Karı!ık Kontrtenor“ projesi ile İstanbul’da sahne alıyor.
Repertuar Barok Dönem Arialar
(Bach, Vivaldi, Haendel, Purcell, ...vs)
Klasik Eserler
(Mozart, Donizetti, Bellini, ...vs)
Napolitenler Jazz Standartları 60‘lar 70‘ler 80‘ler Pop Şarkıları





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder