7 Aralık 2011 Çarşamba

YENİ ÇAĞIN OYUNU; SİBER ALDATMACALAR


Zaman bilgi çağı olunca, ilişkilerdeki sınırların da şekli değişti. Bilgi fantezinin önünü açtı ve herkesin sınırı artık hayallerinin sınırı haline geldi. Siber seksi günümüzde herkes en az bir kez denemek istiyor. Deneyemese de merak ediyor. Siber seksi çekici kılansa; anonim, kolay ulaşılabilir, fantezi kurmayı canlandırabilir olması, alternatif partner bulma imkanı sunması ve en önemlisi de kimlik değiştirerek dürtülerini dışa vurabilmeye olanak tanıması. Her oturum bir ““eyes wide shut (gözleri tamamen kapalı)” filmi partisi gibi.

TÜİK verilerine göre; 2009 yılı son yarıda 30 bin 982 çift boşanırken, 2010 yılının 2. döneminde 32 bin 743 çift boşanmış.

  Sanal alemdeki sosyal paylaşım sitelerinin yani kısacası internetin son yıllarda artan boşanmalar üzerindeki etkisi araştırıldığında; boşanmayı düşünen her dört kişiden bir tanesinin kararını vermesine internette yapılan sanal sohbetler ve paylaşım sitelerinin sebep olduğu gösterilmiş. Aldatıldığını düşünen her 2 kişiden 1 kişi eşinin kendisini internette tanıştığı birisiyle aldattığına inanıyor. Eşini aldatan her 2 kişiden 1’i sosyal paylaşım sitelerinde veya sanal sohbet ortamında tanıştığı birisiyle aldattığını kabul ediyor.  
İki tür ‘’siber’’ sevgili var; 
1-Gerçekten buluşup ilişkilerini fiziksel olarak devam ettirmek isteyenler. 
2-İlişkiyi sadece sanal ortamda sürdürmeyi tercih edenler.
  İçinize kurt düştü değil mi? Eşinizin sizi internette aldatıp aldatmadığını anlamak için birkaç ipucu vermiş araştırmayı yapanlar...  
Eşinizin klavye tıkırtılarının artık hobi olmaktan çıktığından ya da iş gerekliliğinin ötesine geçtiğinden kuşkulanıyorsanız şu belirtilere dikkat edin:
Odasına her girdiğinizde ya da yaklaştığınızda bir sürü klik sesi duyarsınız, çünkü bilgisayarında bazı açık pencereleri saklamaya çalışır. Bilgisayarının ekran koruyucusunu ya da bilgisayarının kendisini şifreyle koruma altına alır. 
Siz yatmaya giderken o bilgisayarının başında kalır. 
Aynı şekilde internet tarayıcısını programının son girilen adresler listesini de siler. 
Bilgisayarını evin daha tenha bir köşesine taşır ve ekranı kolay görünmeyecek bir biçimde yerleştirir. Mahremiyet talep eder. 
Bilgisayarda ne yaptığıyla ilgili konuşmak istemez. 
Yeni e-posta hesapları açar, muhtemelen de anonim hesaplar…  


İNTERNETTE SADAKATSİZLİK NEDENİYLE BOŞANAN EŞLERİN BAZI İFADELERİ İSE ŞÖYLE:   
Eşim internetin başından ayrılmazdı. Bir gün bilgisayarı açık unutup dışarı alışverişe gitmişti. Mesajlaştığı kadına bana evliliğim süresince söylemediği güzel sözler yazdığını gördüm. Beynimden vurulmuşa döndüm. 
”Ben internette bir kadınla tanıştım. Tanıştığım kadın tarafından dolandırıldım. Bütün mal varlığımı kaptırdım. Haklı olarak eşim boşanma davası açtı.”   
“İnternette bir kadınla olan ilişkim sadece bir merhabayla başladı. Sonra ne olduğunu anlamadan ona bağlanmışım. Birkaç defa buluştuk. Eşim boşanma davası açtı. Geri dönmesini istiyorum.”  “Ben eşim beni aldattığı için intikam almak amacıyla bir erkekle mesajlaşmaya başladım. Bu adam benim resimlerimi, yayınlamakla tehdit ederek ilişkiye zorlamaya çalıştı. Ben de mecburen durumu eşime anlattım. Eşim kıyameti kopardı. Evliliğimiz artık yürümeyecek gibi görünüyor.  “İnternette mesajlaşmaya sadece merak ettiğim için başladım. Eşim işe gittikten sonra bilgisayarın başına geçip saatlerce mesajlaşıyordum. Aslında fiziksel olarak eşimi hiç aldatmadım. Ama eşim bir gün eve erken geldi. Karşımdaki erkekle karşılıklı yazdıklarımı görünce; benimle yaşayamayacağını söyledi.” 
“Eşim işten gelir gelmez bilgisayarın başına geçiyor, sorduğumda “Büroda işleri yetiştiremiyorum. Bu nedenle evde de çalışıyorum.” diyordu. Bir akşam odasına girdiğimde webcam’den çıplak bir kadın görünce az daha çıldıracaktım.” 
Bu örnekler yazmakla bitmez… Çocukluğumuz ve gençliğimizde böyle bir olgudan yoksun büyümüş bir nesil olarak, topluma kazandırılmış bu yeni yaraya parmak basmak istedim. Ancak bütün bu vukuatların ve istatistiklerin yanında gerçek sorunun güven eksikliğinden ileri geldiğini  düşünüyorum. Eğer partnerinizle kurduğunuz dünyanın duvarlarını güven ile ördüyseniz yukarıdaki yazıyı dikkate almayın. Ama antenleri de hep açık tutun, insanoğlu şaşar da beşer de:)

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder